تبلیغات
سلام بر واری - ۸ نکته برای بهینه سازی محتوای سایت
 
سلام بر واری
شنبه 22 مهر 1391 :: نویسنده : پرهام احمدزاده       

سال ۲۰۱۲ ، سالی با تغییرات فراوان و ملموس برای سئو و مدیران سایت‌ها بود . گوگل الگوریتم‌های جدید خود را در جست و جو به کار برد و خیلی از سایت‌ها دچار مشکلات فراوانی در بهینه سازی و رتبه خود در موتور‌های جست و جو شدند . اکثر سئوکار‌های با تجربه ، سال ۲۰۱۲ را سال سختی دانستند.

قبلا در مورد بهینه سازی on-site نوشته ام ، اما بد نیست دوباره به آن بپردازم . on-site seo ؛ به فاکتور‌های منتهی میشود که بر روی سایت شما تاثیر دارند و از محدوده سایت شما خارج نمیشوند. حال ، امروز میخواهم در مورد این بحث در بهینه سازی سایت‌ها بیشتر بنویسم و فاکتور‌های on site را کاملا توضیح بدهم.

 

8 نکته برای بهینه سازی محتوای سایت

1- ساختار آدرس :

آدرس مطالب ، یکی از فاکتور‌های مهم در بحث بهینه سازی هستند . آن‌ها را جدی بگیرید و حتما آن‌ها را باز نویسی کنید . سیستم‌های مدیریت محتوا ، به صورت خودکار این آدرس را برای شما مینویسند ، اما بهتر است که کلمات کلیدی را در آن‌ها به کار برید و از نوشتن آدرس‌های طولانی خودداری نمایید .

۲- تگ‌های Heading

چندین سال است که تگ‌های H ، یا سربرگ از اهمییت بالایی در بحث بهینه سازی سایت‌ها برخوردارند . با این تگ‌ها، میتوانید به موتورهای جست و جو بفهمانید که این جمله ، از اهمییت بالایی از نظر شما برخوردار است . توضیحات کاملتری را در زمینه تگ‌های H  و نحوه استفاده از آنها را در صفحه چگونه از تگ‌های h1 , h2 و . . استفاده کنیم ؟ بخوانید.

۳ -کلمات مترادف و مرتبط :

سعی کنید کلماتی را درون متن خود به کار ببرید که میدانید نه کاربر را آزار میدهد و نه به ورودی شما از موتور‌های جست و جو آسیب میرساند . از مترادف‌ها درون متن خود استفاده کنید تا متن خوبتان به دست تمامی‌جست و جو کنندگان برسد .

۴- تصاویر :

بله ، تصاویر یکی از فاکتور‌های مهم در on page هستند . از تصاویر استفاده کنید و برای آن‌ها alt و title تعریف کنید تا موتور‌های جست و جو بفهمند که این تصویر در رابطه با چه چیزی است . از کلمات کلیدی در alt تصاویر استفاده کنید و آنها را به صفحه مادر لینک کنید . در استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات تصاویر زیاده روی نکنید و فقط مرتبط ترین آنها را به کار ببرید.

۵ – استراتژی‌های کلمات کلیدی قدیمی‌را دور بریزید :

اگر بخواهیم به صورت ریاضی هم حساب کنیم ، سال ۲۰۱۱ با سال ۲۰۱۲ ، ۱۱ سال فرق میکند . نیازی نیست که حتما چندین بار کلمات کلیدی را به کار ببرید ، حتما از ۶% چگالی کلمات کلیدی پیروی کنید . محتوا را با ذهنیت این که دارید برای کاربر مینویسید ، بنویسید نه صرفا برای موتو‌های جست و جو . موتور‌های جست و جو بیشتر به کاربر اهمییت میدهند و دوست دارند تا کاربر به نتیجه مورد نظر و دلخواهش برسد . به کار بردن کلمات کلیدی داخل پست را فراموش نکنید ، اما با کلمات کلیدی هم ، مقاله خود را به اسپم شبیه نکنید . در مورد متا کیورد‌ها نیز ، در صفحه آیا در سایت خود از Meta Keywords استفاده کنیم؟ بخوانید .

۶- کاربرانتان چه کسانی هستند ؟

مطمئن شوید که میدانید کاربرانتان دقیقا چه کسانی هستند و به چه چیز‌هایی نیاز دارند . بعضی از سایت‌ها برای یک عده خاص مینویسند . پس شما هم همین کار را بکنید ! ، باید بدانید که خواننده‌های سایتتان مثلا سطح علمی‌بالایی دارند یا پایینی که سطح مقاله خودتان را با سطح علمی‌آنها هماهنگ کنید . گوگل شرکت بزرگی است و مسلما میداند که مثلا این محتوا به درد کاربر خورده است یا خیر (بر طبق فرضیات ) پس کاربران را با هم ترکیب نکنید و قشر خاصی را انتخاب کنید

۷- ویدئو :

ویدئو‌ها ، یکی از پرمخاطب ترین بخش‌های سایت‌ها هستند . به این فکر نکنید که سرعت اینترنت در کشور ما پایین است . . . ، کاربران ویدئو‌ها را بر متن ترجیح میدهند . سعی کنید هر از چند مدت ، یک ویدئو در موضوع کاری خودتان در سایتتان منتشر کنید . ویدئو‌هایتان را در اپارات و یوتیوب منتشر کنید ، اما در سایت خودتان حتما لینک دانلودش را قرار دهید . کاربران ویدئو‌ها را نزد خود نگه میدارند و میتواند این بحث ، کاربران را دوباره به سایت شما بکشاند !

۸- راه را دور نکنید !

موتورهای جست و جو باید نتایج مرتبط و به درد بخور را به کاربرانشان به نتایج درآورند .در غیر این صورت آنها را از دست میدهند . پس وبسایت خود را پیش موتور‌های جست و جو معتبر کنید و هرگز نگذارید که با شما مثل یک اسپم برخورد کنند . اگر محتوای مورد نظر کاربر را دارید ، پس بگذارید او به راحتی به هرچه میخواهد دست بیابد ، نه این که لقمه را دور دهانشان بچرخانید

سعی کنید که باز هم این توصیه را جدی بگیرید و کاربران را در اولویت قرار بدهید نه موتورهای جست و جو را . شاید موتور‌های جست و جو ، الگوریتم‌هایی دارند که میفهمند شما برای کاربران کار میکنید یا موتور‌های جست و جو !





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 17 مرداد 1396 01:10 ق.ظ
wonderful post, very informative. I wonder why the opposite experts of this sector do not realize this.
You should continue your writing. I am sure, you have a great readers' base already!
یکشنبه 20 فروردین 1396 02:56 ق.ظ
Good day! I could have sworn I've visited your blog before but after going through
some of the posts I realized it's new to me. Anyways, I'm certainly happy I stumbled upon it and
I'll be bookmarking it and checking back frequently!
جمعه 18 فروردین 1396 12:37 ب.ظ
Howdy! This blog post couldn't be written much better! Looking through this post reminds
me of my previous roommate! He always kept talking about
this. I am going to send this post to him. Fairly certain he'll have a great read.
Thanks for sharing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
درباره وبلاگ
حسن نوری زاد


مدیر وبلاگ : پرهام احمدزاده
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :