تبلیغات
سلام - مطالب مهر 1391
 
سلام

بهینه سازی اصولی سایت‌ها ، به دردسری برای مدیران وب بدل شده است . مخصوصا زمانی که بخواهید بهینه سازی را خودتان انجام دهید و از شرکت یا مختصصان این امر ، کمک نگیرید . همیشه ، گوگل در پاسخ به سوالاتی که از پشتیبانان ان پرسیده میشود ، لینکی به مرکز Webmasters Guideline’s میدهد .

کتاب راهنمای گوگل برای وبمسترها به فارسی   بخش اول


بعضی از افراد برای خواندن این بخش به مشکلی بر نمیخورند ، اما اکثر افراد جامعه ما به دلیل روش اشتباه تدریس درس زبان انگلیسی به مشکل بر میخورند. برای همین ، دوست خوبم امیرسینا زمانیان ، مدیریت سئوموز فارسی شروع به ترجمه آن بخش به زبان شیرین فارسی کرده است و هر هفته ، قسمتی از آن را برای علاقه مندان در قالب یک کتاب الکترونیکی ، منتشر میکند . امروز ، اولین بخش از این کتاب خوب منتشر شد . هم اکنون میتوانید آن را از این لینک دانلود کنید .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 22 مهر 1391 :: نویسنده : پرهام احمدزاده       

ارائه تبلت Surface از سوی مایکروسافت از همه جهت یک اقدام عجیب به حساب میاید. فکرش را بکنید یک شرکتی که تا پیش از این یک شرکت نرم افزاری بوده اقدام به ارائه تبلت بکند و ان قدر برای تبلت ارائه شده تبلیغات بکند که همه جا صحبت از ان تبلت بشود. معمولا وقتی یک شرکتی محصولی را ارائه میکند که نمونه‌های ان قبلا موجود بوده اند و این اولین تجربه ان شرکت در ان زمینه است محصول خود را با قیمتی ارزان ارائه میکند.

مایکروسافت و تبلت مرموزش Surface

برای مثال امازون وقتی کیندل فایر را ارائه داد به فکر رقابت با ایپد اپل نبود و از قیمت ارزان کیندل فایر سود زیادی برد و حال اگر مایکروسافت بخواهد تبلتی ارائه کند که هم قیمت ایپد باشد کاربران ترجیح میدهند که ایپد را خریداری کنند زیرا امتحان خود را پس داده و خدمات جانبی زیادی برای ان وجود دارد ولی در عوض تعداد اپلیکیشن‌های برای ویندوز ۸ محدود است و هنوز امتحان خود را پس نداده است.

عجیب تر از همه اینها کنفرانس مرموز و “اپل گونه” مایکروسافت بود. برای مثال با دقت به تصویر بالا نگاه کنید. این اقا در این تصویر نسخه پرو تبلت سرفیس را در دست گرفته اند. این تبلت وزنی در حدود ۱ کیلوگرم دارد و ایشون برای این که به حاضرین نشان بدهد این تبلت سبک است ان را با نوک انگشتان خود نگه داشته است. شرکت‌های همکار مایکروسافت نیز از این تبلت استقبال نکرده اند. دلیل اصلی ناراحتی انها نیز این است که انها تا قبل از کنفرانس خبری از این تبلت نداشتند. به گفته Acer مایکروسافت هیچ اطلاعاتی درباره سرفیس به شرکت‌های همکارش نداده بود. Oliver Ahrens در گزارشی با خبرگذاری رویترز عنوان کرد که مایکروسافت نمیتواند با اپل رقابت کند و بهتر است به جای هدر دادن وقتش با تبلت سرفیس خود را برروی ویندوز ۸ متمرکز کند. او در ادامه افزود مایکروسافت یک شرکت نرم افزاری است و با ۱۰-۱۲ شرکت دیگر که شرکت‌های سخت افزاری و همکارانش هستند کامل میشود و این در حالی است که اپل خود کامل است و نیازی به این شرکت‌های همکار ندارد.

هنوز جزئیات زیادی درباه سرفیس موجود نیست و اطلاعاتی همچون قیمت ان نیز هنوز مشخص نشده است .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

به نقل از خبرگذاری رویترز لری پیج مدیر عامل گوگل مدتی است که در انظار عمومی‌ظاهر نمیشود و شایعات درباره مریضی او بالا گرفته است. دلیل حساسیت بالای این موضوع نیز ان اتفاقی است که برای استیو جابز افتاد و منجر به مرگ وی شد. گوگل سعی دارد به بقیه نشان بدهد که لری پیج هیچ مشکل جدی ندارد و در سلامت کامل به سر میبرد.

شایعات درباره بیمار بودن مدیر عامل گوگل

لری پیج تنها ۳۹ سن دارد و به گفته او مریضی خیلی حاد نیست. به نظر میرسد که او تنها صدایش را برای مدتی از دست داده است و نمیتواند صحبت کند برای همین در جلسات و کنفرانس‌های گوگل نمیتواند شرکت کند ولی هرروز کارهایی را که پیش از مریضی انجام میداد را انجام میدهد. او حتی هفته گذشته نتوانست در جلسه سالیانه سهام داران گوگل حاضر شود و این باعث شد که شایعات درباره مریضی وی بالا بگیرد.

این در حالی است که تنها ۴ روز بیشتر به همایش سالانه I/O گوگل نمانده است و به احتمال زیاد او در این همایش نیز حضور نخواهد داشت. به هر حال امیدوارم که هرچه سریع تر مشکل حنجره ایشون حل شود و این اتفاق خاصی برای ایشان نیافتد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 22 مهر 1391 :: نویسنده : پرهام احمدزاده       

اگر شما هم از پروکسی‌های مختلف استفاده میکنید ، هر وقت که به گوگل سر میزنید متوجه میشوید که لوگوی گوگل به شکل عجیبی درآمده و تغییر کرده. گوگل طبق سنت چندین ساله اش برای مناسبت‌های مهم کشورهای مختلف لوگوی خود را تغییر میدهد ، البته این تغییر را ما نمیتوانیم ببینیم چون فعلا در تحریم هستیم!

گوگل 100 سالگی Alan Turing را جشن میگیرد

دیروز گوگل لوگویی را جایگزین کرد که بسیار جالب بود. این لوگو به مناسبت تولد ۱۰۰ سالگی Alan Turing ساخته شده بود. آقای Turing را میتوان یکی از مهم ترین دانشمندان دوران جنگ جهانی دانست. او توانست ماشین کد شکنی را اختراع کند که پیام‌های آلمانی‌ها را بخواند. او را همچنین میتوان یکی از بزرگان علم تخمین زدن دانست. همچنین او بر روی الگوریتم‌هایی کار میکند که برنامه‌های مدرن را کاملا تغییر خواهد داد.

حال دلیل تمایز لوگوی گوگل چه بود؟

گوگل لوگوی خود را به کل یک بازی درآورده بود که شما میتوانستید با وارد کردن دستوراتی رمز بازی را از روی نمونه ای که در ابتدا بوده پیدا کنید. این بازی نمونه ای از کارهایی است که ماشین آقای Turing انجام میدهد. بازی در ابتدا به راحتی آغاز میشود ، اما با ادامه پیدا کردن آن فوق العاده سخت میشود (این عکس آخرین مساله ای است که شما دچارش میشود ).

بازی فوق العاده ای بود اما متاسفانه تنها مشکلش این بود که فقط یک روزه است!

این پست ، توسط ابراهیم چهاردولی برای یک ادمین ارسال شده است . او نیز در سایت خود درباره فناوری اطلاعات مینویسد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 22 مهر 1391 :: نویسنده : پرهام احمدزاده       

زمانی که کارکردن در خانه را شروع کردم ، خیلی‌ها از من میپرسیدند که چرا با شرکتی همکاری نمی‌کنی و . . . راستش را بخواهید خیلی سخت بود که هر روز خودم را مجبور کنم که حتما در این زمان شرکت باشم و هرچه آنها میگویند را انجام دهم . از طرفی ، با توجه به مشکلات درس و مدرسه و علاقه شدید ، باعث شروع کار من در منزل شد . بعد از گذشت حدود یک سال از فعالیتم در منزل و به صورت پاره وقت ، موفقیتی کم اما شیرین نصیبم شد که دوست دارم کسانی که مشکلات من را نیز داشتند ، طعم شیرین اینطور کار کردن را بکشند . پس ۵ دلیلی که من را به کار در خانه ترغیب میکند را بازگو میکنم.

5 دلیل برای شروع کار در خانه

۱-به شخص آزادی تبدیل میشوید.

برای اولین باری که پروژه ای قبول کردم و در خانه شروع به انجام آن کردم ، احساس خوبی به من دست داد . زیرا کسی نبود که هر روز از کار من ایراد بگیرد و دستور بدهد . زیرا زمانی که شما در خانه کار میکنید ، رابطه کاملا مستقیمی‌با مشتری دارید . خودتان نیاز‌های وی را میشناسید ،  زمان پایان پروژه را با توجه به توانایی‌های خود تعیین میکنید و خودتان مدیر خودتان هستید.

۲-هزینه‌هایتان به شدت کاهش میابد !

زمانی که در خانه کار میکنید ، نیازی نیست که هزینه برای حمل و نقل بپردازید . زمان تلف شده ای ندارید و همینطور ، هزینه برای اجاره مکان برای شرکت ، هزینه خرید لوازم و وسائل ، تبلیغات برای شرکت و . . . این حق را برای خود محفوظ میدارید که هر تعداد پروژه بخواهید میتوانید قبول کنید و سدی جلوی راه شما نیست که حتما این تعداد پروژه را باید انجام دهید.

۳-مالیات

اگر بخواید شرکت بزنید و کارهای خود را در آن انجام دهید و احتمالا چند نفر را نیز استخدام کنید ، مسلما ماهانه باید درآمد خود را با دیگر افراد در شرکت تقسیم کنید . هزینه آب و برق و دیگر هزینه‌ها به کنار ، اداره دارایی از آن طرف دیگر ! .

۴-مهارت‌های شما آشکار میشوند

زمانی که شما در یک شرکت کار میکنید ، تنها باید کارهای واگذار شده به شما را انجام دهید که همه شبیه هم هستند  و کمکی به پیشرفت شما در حیطه کاری خود نمی‌کنند . اما زمانی که در منزل کار می‌کنید ، بر اساس نیاز پروژه مطالب جدیدی یاد میگیرید و روز به روز در کار خود پیشرفت میکنید.

۵-استرس کمتری خواهید داشت

نیازی نیست که هر روز به کارهای عقب افتاده تان فکر کنید . میتوانید بر اساس نیاز مادی و توانایی‌هایتان پروژه قبول کنید . اینطوری استرس شما کمتر خواهد شد ، زیرا شما میدانید که مثلا پروژه فلان شرکت را بدون هیچ مشکلی میتوانید تا ۱ ماه اینده انجام دهید و کسی نیست که هر روز برای شما کار بتراشد !

خانه را برای کار آماده کنید !

اگر از کار در منزل خوشتان آمد ، اولین چیزی که نیاز دارید یک “Home Office”است . زمانی که من درون اتاقم بدون این که چینش مناسبی داشته باشد کار میکردم ، احساس زیاد جالبی نداشتم . البته هنوز هم درون همان اتاق کار میکنم اما با چینش کمی‌اداری تر . اگر برایتان امکان پذیر است ، برای کار خودتان یک اتاق در نظر بگیرید و وسایل کار خود را درون آن به شیوه اداره بچینید . سعی کنید تلفنی که برای ارتباط با مشتریان در نظر میگیرید با تلفنی که برای ارتباط با دوستانتان است متفاوت باشد تا همیشه آماده صحبت با مشتری باشید و او را اشتباهی با دوستانتان اشتباه نگیرید.

شغلتان را انتخاب کرده اید ؟

هم اکنون که این مطلب را میخوانید احتمالا در یکی از زمینه‌های نویسندگی ، طراحی وب و یا برنامه نویسی فعالیت دارید (شاید هم هیچ کدام و تازه بخواهید فرا بگیرید ) . مهم اراده است که چه چیزی را شروع به یاد گیری کنید و بر اساس دانسته‌های خود ، به مشتریانتان خدمات دهید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

وبلاگ نویس‌ها و مدیران سایت‌ها ، همیشه در تلاشند تا ترافیک هدفمند را به وبلاگ خود روانه کنند . پیشنهاد ما به این افراد ، نوشتن پست مهمان برای دیگر وبسایت‌هاست . اما اکثر افراد از ما میپرسند که برای کدام سایت بنویسیم؟ .

چگونه بهترین سایت را برای نوشتن پست مهمان بیابیم؟

خوب شاید پاسخ دادن به این سوال کمی‌مشکل باشد اما باید در نظر گرفت که شاید ما در حیطه کاری خودمان سایت‌های خوبی را بشناسیم ، اما اگر موضوعتان با ما متفاوت باشد سوال بالا از طرف ما بی جواب خواهد ماند ! برای همین ، قصد دارم تا چند نکته برای انتخاب سایت خوب برای نوشتن پست مهمان اشاره کنم .

۱- مطالب سایت

اولین مرحله شاید بسیار آسان ، پیدا کردن سایت‌هایی است که با موضوع شما مرتبط هستند . مثلا اگر دارید در مورد فناوری اطلاعات مینویسید ، بهتر است تا برای سایت‌هایی بنویسید که با شما هم موضوع هستند . در غیر این صورت شاید به مشکل بر بخورید و بازده مورد نظر را از آن پست نگیرید .

۲- ترافیک

اگر تنها به گرفتن لینک‌های خوب و معتبر با استفاده از پست مهمان فکر نمیکنید و دوست دارید تا بازدید خوبی نیز نصیب شما شود ، بهتر است تا با در نظر گرفتن فاکتور‌های رنکینگ مثل گوگل و نگاه به بازدید وبسایت مورد نظر ، انتخاب خود را محدود تر کنید. اما تعداد بازدید کنندگان یک سایت را از کجا بدانیم؟ خوب ، پاسخ کمی‌ساده است . شما میتوانید با توجه به رتبه الکسا ، وبسایت خوب را انتخاب کنید . سایت‌ها و وبلاگ‌های زیر ۲۰۰ هزار جهان ، میتوانند انتخاب‌های خوبی باشند . البته دقت کنید که همه سایت‌های دارای رتبه‌های بالا ، مطالب را گلچین میکنند و هر مطلبی را منتشر نمیکنند .

۳- پیج رنک

پیج رنک از قدیم الایام ، یکی از فاکتور‌های مهم برای بحث‌های تبلیغات و پست مهمان بوده است . پیج رنک خوب و بالا نشان دهنده نحوه فعالیت یک شخص در بحث سئو میباشد . البته با توجه به قوانین جدید گوگل ، بهتر است تا به بازدید سایت توجه داشته باشید تا پیج رنک . اما باز هم بد نیست تا سایت‌ها را با توجه به رتبه ی ۳ تا ۵ انتخاب کنید .

۴- اعتبار

شناخته بودن سایت بین کاربران حرفه ای حوزه کاری شما ، میتواند به شناخته شدن سایت شما کمک کند . میدانید که هرچقدر سایت شما بیشتر شناخته شود ، میتواند بازدید و لینک‌های بیشتری را برای شما به ارمغان آورد . پس سایت‌هایی را انتخاب کنید که حداقل یک سال در حال فعالیت باشند.

لیستی از سایت‌های ایرانی که پست مهمان میپذیرند : 

۱- یک ادمین

۲- سئوموز

۳- وبلاگینا 

۴ – یک پزشک

۵- تورتک

۶- پراب

۷- نارنجی

۸- گویا ای‌تی

۹ – لطفا برای تکمیل این لیست ، سایت‌هایی که فکر میکنید این موارد را دارا هستند را در بخش نظرات معرفی کنید تا در این لیست قرار گیرند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

یکی از مشکلاتی که کاربران iOS با ان مواجه هستند انتظار کشیدن برای امدن جیل بریک برای نسخه‌های مختلف iOS است. معمولا کاربران برای جیل بریک کردن گجت خود با مشکل مواجه میشوند ولی در این آموزش از یک ادمین به شما نشان خواهیم داد چگونه در ۲ دقیقه و بدون هیچ گونه سختی گجت خود را جیل بریک کنید!

آموزش جیل بریک کردن iOS 5.1.1 در 2 دقیقه!

حتما باید آیتونز را برروی کامپیوتر خود نصب داشته باشید. [لینک دانلود ایتونز] ایتونز را باز کنید و گجت اپلی خود را به کامپیوتر وصل کنید. سپس این برنامه را نیز دانلود کنید. بعد از دانلود فایل زیپ محتویات ان را برروی دسکتاپ خود بریزید و absinthe-win-2.0.4 را اجرا کنید. توجه داشته باشید حتما این فایل باید برروی دسکتاپ قرار بگیرد و سپس اجرا شود. بعد از اجرای ان یک پوشه تحت عنوان absinthe-win-2.0.4 برروی دسکتاپ شما ظاهر خواهد شد.

پوشه absinthe-win-2.0.4 را باز کنید و فایل absinthe را اجرا کنید. توجه داشته باشید این برنامه تنها با iOS 5.1.1 کار میکند. بعد از اجرای برنامه در صورتی که گجت شما متصل باشد میتوانید برروی دکمه jailbreak کلیک کنید تا گجت شما جیل بریک شود. جیل بریک شدن گجت شما حداکثر ۲ دقیقه طول خواهد کشید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 22 مهر 1391 :: نویسنده : پرهام احمدزاده       

خیلی از وبلاگ نویسان از اهمیت فوتر در وبلاگ خود مطلع نیستند و تنها برای پر کردن قسمت فوتر مطالبی را در فوتر قرار میدهند. فوتر یکی از بخش‌های کلیدی وبلاگ شما محسوب میشود.یک فوتر استاندارد از ٢ قسمت تشکیل میشود. قسمت بالایی خود نیز به ٣ بخش مختلف تقسیم میشود و بخش پایینی هم از ٢ بخش متفاوت دیگر تشکیل شده است. پس یک فوتر استاندارد باید شامل ۵ تا ٨ بخش مختلف باشد.

چرا فوتر وبلاگ حائز اهمیت است؟

ما در این مطلب به بررسی یک فوتر ۵ قسمتی میپردازیم که رایج ترین نوع در میان وبلاگ‌ها است و نمونه ان همین فوتر سایت یک ادمین است. بخش پایینی فوتر باید شامل لینک‌های اصلی وبلاگ و متن کپی رایت باشد.
بخش فوتر بالایی مهم ترین قسمت فوتر است. این قسمت باید به ٣ تا ۶ بخش تقسیم شود که ٣ قسمت برای ما کافی است زیرا ۶ بخش بیشتر مورد استفاده سایت‌های وب ٢ است.
فوتر در صفحه اصلی نقش مهمی ایفا نمیکند ولی در صفحه مطالب فوتر نقش کلیدی دارد. وقتی کاربر مطلب را خواند اسکرول را پایین میاورد تا فوتر سایت شما را ببیند و اگر چیز جالبی در فوتر پیدا نکند سایت را ترک میکند. پس باید سعی کنیم که فوتر جلب توجه کند. هیچ وقت در فوتر به سایت دیگری لینک ندهید زیرا ممکن است کاربر از سایت خارج شود. پیشنهاد من برای فوتر ابزارک‌های اخرین مطالب ، اخرین دیدگاه‌ها و افتخارات سایت است.

 

منظور از افتخارات مناسبی است که وبلاگ شما دریافت کرده برای مثال نامزد شدن در جشنواره وب ایران. دلیل قرار دادن این بخش دادن اعتبار به وبلاگ شماست. وقتی کسی برای یک مطلب شما دیدگاه مینویسد حتما آن مطلب برایش جالب بوده  و ممکن است ان مطلب دارای دیدگاه برای کاربری که فوتر را مشاهده میکند نیز جالب باشد پس با یک کار زیرکانه یعنی قرار دادن اخرین دیدگاه‌ها در فوتر میتوانید بازدید کننده را در سایت نگه دارید. اخرین مطالب نیز به صورت مستقیم مطالب سایت را به کاربر نمایش میدهد.

این پست توسط خشایار پوردیلمی برای یک ادمین ارسال شده است .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 22 مهر 1391 :: نویسنده : پرهام احمدزاده       

به چه آموزشی نیاز دارید؟

 

به همراه پیشرفت یک ادمین و افزایش تعداد کاربران ، نیاز افراد به مطالب جدید و دارای محتوای جدید بیشتر حس میشود . اما در بعضی موارد ما نیاز‌های کاربران را نمیتوانم بیابیم ! زیرا کاربران جدید ، خواسته‌هایی دارند که شاید با خواسته‌های دیگر کاربران قدیمی‌متفاوت باشد ، به همین دلیل قصد دارم تا از شما کاربر محترم بپرسم ، که شما به چه چیزی بیشتر نیاز دارید؟ حال ، این درخواست‌ها میتوانند متنی یا ویدئوی باشند.

لطفا با به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و نیازهایتان به تکمیل یک ادمین و افزایش محتوای علمی‌و آموزشی آن کمک کنید .

هم اکنون ، از طریق بخش نظرات نظرات خود و ایده‌هایتان را برای یک ادمین ارسال کنید . ما پیشنهاد‌های شما را میخوانیم و شروع به نوشتن پیرامون آنها میکنیم . به افرادی که پیشنهادات بهتری برای یک ادمین داشته باشند ، هدیه ی ناقابلی به رسم یادبود اهدا میشود.

مثلا ، بنویسید که به آموزشی در رابطه با mailchimp احتیاج دارم . تمامی‌نظرات جمع آوری میشوند و بر اساس تعداد درخواست ، رتبه بندی میشوند و بر روی یک ادمین قرار میگیرند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 22 مهر 1391 :: نویسنده : پرهام احمدزاده       

خیلی از وبمستر‌ها از کاهش رتبه الکسای سایت خود ترس دارند و سعی میکنند که رتبه خود را در این سایت حفظ کنند . الحق که الکسا سایت خوبی است و میتواند یکی از بهترین سایت‌های رتبه دهی باشد . اما بهتر است که کمی‌بیشتر در مورد کاربرد این سایت در ایران فکر کنیم . آیا واقعا الکسا در ایران یک سایت رتبه بندی کاملا مناسب است و میتواند وبسایت‌ها را کاملا بر اساس فاکتور‌های خود به درستی رتبه بندی کند؟

آیا رتبه الکسا خیلی مهم است ؟

شاید کمی‌ذهنتان درگیر این مسئله شد و قطعا پاسختان خیر است !  . اگر کمی‌با دقت تر به این مسئله نگاه کنیم ، میبینیم که واقعا نمیشود بر روی رتبه دهی این سایت زیاد مانور داد. البته این مسئله تا مقداری بستگی به شرایط کشور و سایت شما دارد . اما اگر از من نظر بخواهند ، مسلما جوابم خیر است . البته شاید این صحبت‌های من ، با مطالبی که چندین ماه پیش در یک ادمین منتشر شد کمی‌متناقض باشد.

طبق سوالاتی که از اپراتور‌های الکسا داشتم ، گفتند که تنها معیار رتبه بندی الکسا فقط بازدید از طریق تولبار است .  اما باز هم این سوال پیش می‌آید که چند درصد کاربران اینترنت تولبار الکسا را نصب دارند؟ آیا زمانی که در محل کار خود (اداره و یا شرکت ) در حال فعالیت در اینترنت هستید ، تولبار الکسا را نصب دارید؟ بر روی سیستم‌های یک کافی نت چطور؟ آیا تولبار الکسا نصب است ؟

حال چه کسانی از تولبار الکسا استفاده میکنند ؟ جواب سوال شما کاربران حرفه ای اینترنت ، همچون وبمستر‌ها و کسانی که استفاده مفیدی از این ابزار دارند . پس میبینیم که این رتبه بندی ، آنگونه که بین وبمستر‌ها باب شده است مهم نیست . اگر شما وبسایتی همچون یک ادمین داشته باشید و اکثر بازدید شما را وبمستر‌ها تشکیل دهند ، رتبه مناسبی در الکسا خواهید داشت . اما اگر شما یک وبسایت دیگر ، مثلا در موضوع سرگرمی‌، داشته باشید و همین مقدار بازدید را نیز داشته باشید ، رتبه شما بسیار پایین تر از سایتی است که جوابگوی وبمستر‌هاست . زیرا اکثر وبمستر‌ها تولبار را نصب دارند ، اما در مورد سایت سرگرمی‌که اکثر بازدید کننده‌ها را افراد عام تشکیل میدهند چطور ؟ چند درصد از افراد تولبار را نصب دارند؟

تمامی‌این موارد و سوال‌ها برای این بود که ذهن شما را از درگیری با رتبه‌ها دور کنم و بیشتر به سمت کاربر مداری پیش ببرم . سایت شما زمانی موفق خواهد بود که بازدید کننده هدف داشته باشید و آنها از خدمات شما استفاده کنند و یا محصولاتتان را بخرند ، نه زمانی که شما بهترین رتبه را در الکسا داشته باشید ولی کسی محصول شما را نخرد پس وبسایت شما چه ارزشی دارد؟

خوشحال میشوم نظرات شما را در این رابطه بدانم و از آنها در مطالب بعدیم در این رابطه استفاده کنم. هفته آینده در مورد پیج رنک بیشتر صحبت خواهیم کرد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

در بسیاری از سایت‌های سرگرمی‌و یا موسیقی دیده ایم که تبلیغات چندین محصول و یا چندین سایت ، در یک صفحه قرار دارد و برای خواندن مطلب اصلی ، باید ابتدا کلی تبلیغات مشاهده کنیم و به قولی از هفت خوان رستم بگذریم ! .

آیا نمایش تبلیغات بیشتر ، فروش بیشتر را به همراه دارد؟

اولین چیزی که به ذهنتان میاید این است که اینگونه ، کاربران محصولات بیشتری مشاهده میکنند و احتمالا آن‌ها را میخرند . اما کاربران فقط برای خرید آمده اند؟ اگر شما سایت سرگرمی‌یا موسیقی دارید ، باید هدف بازدید کننده از ورود به سایت تان را بدانید . مثلا کاربری ، کلمه دانلود موسیقی ربنا استاد شجریان را جست و جو کرده است و به سایت شما رسیده است . آیا او آمده تا از سایت شما محصولی خریداری کند و یا موسیقی دانلود کند؟ اگر قصد او دانلود این موسیقی است ، پس چرا باید این همه تبلیغات بی مورد ببیند؟ مگر او برای خرید آمده است ؟

با این اوصاف ، به این نتیجه میرسیم که باید برای بازدید کننده ارزش قائل شد و ابتدا آن چیزی را که دوست دارد و به خاطر آن به سایت شما آمده است را در اختیارش گذاشت و در مرحله بعدی ، تبلیغات برای رفع نیاز خود.

اگر راه رسیدن به مطلب مورد نیاز کاربر را ساده تر کنید ، مطمئن باشید که او بعد از این که خیالش در رابطه با مطلب مورد نیازش راحت شد ، با حوصله بیشتری تبلیغات شما را میبیند و حتما دفعه بعد ، به وبسایت شما سر میزند ، شاید مطالب به درد بخور تری داشته باشید.

پس هیچ وقت هدف بازدید کننده را با هدف خود اشتباه نگیرید . شما نیازمند سود بیشتر هستید و کاربر نیازمند صرف وقت و هزینه کمتر

راه کار‌های پیشنهادی یک ادمین به شما

۱ – بابت تبلیغات هزینه بیشتری بگیرید ، اما تعداد را کم کنید.

۲- اگر در یک پست ثابت محصولات را نمایش میدهید ، میتوانید آن‌ها را در یک قسمت ، اما به صورت تصادفی نمایش دهید.

۳- محصولات دارای بازده را درون وبسایت خود تبلیغ کنید نه هر محصولی را !

۴- سعی کنید کاربران خود را بشناسید ( سن ، جنس ، علایق و ..) و طبق این موارد محصولات را برای آنها به نمایش بگذارید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

ویدئو‌ها و منابع خارجی برای آموختن نحوه سرمایه گذاری ، راه اندازی شرکت‌ها و برندینگ در سرتاسر اینترنت موجود است . اما زمانی که شما به دنبال محتوای فارسی میگردید ، نتایج محدود به چند کتاب و چند سایت که به صورت جزئی به این مسائل میپردازند ، میشود.

 

معرفی هفته : میلیاردر جوان ، برندینگ و سرمایه گذاری

 

چندی پیش ، با وبلاگ میلیاردر جوان آشنا شدم و تا به امروز سعی کرده ام تا بخشی از مقالات ایشان را بخوانم ، اما امروز به این نکته توجه کردم که شاید این وبلاگ برای خوانندگان یک ادمین نیز مفید باشد . برای همین ، شروع به نوشتن این پست کردم .

میلیاردر جوان ، کار خود را با حضور در بخش سرمایه گذاری و برندینگ آغاز کرد . و تا به الان حدود ۸۱ نوشته مفید در زمینه ی خود دارد .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 22 مهر 1391 :: نویسنده : پرهام احمدزاده       

پیرو مطلب هفته قبل در رابطه با این که آیا واقعا رتبه الکسا مهم است یا خیر ، مجاب شدم تا در مورد پیج رنک هم بنویسم .

ابتدا ، به توضیحی کوچک در مورد پیج رنک میپردازم . پیج رنک رتبه ای است بین ۰ تا ۱۰ که توسط گوگل و توسط معیار‌های خاص که در ادامه به آن میپردازم محاسبه میشود .

به نظر شما ،آیا پیج رنک مهم است ؟

آیا واقعا پیج رنک مهم است؟

 
معیار‌هایی که پیج رنک توسط آن محاسبه میشد و میشود ، تعداد لینک‌های ورودی به سایت شما ، ارزش آن‌ها ، هویت یا authority آنها ،  و . . است . گوگل برای محاسبه پیج رنک و همینطور ، رتبه بندی سایت‌ها دارای یک الگوریتم اختصاصی است که هر روز در حال بروزرسانی یا آپدیت است . مثلا بروزرسانی‌های مختلفی مثل پاندا و پنگوئن ، توانسته اند بر روی سئو تاثیر‌های مثبت و منفی ای بگذارند . مثلا ، با آپدیت پاندا ، سایت‌هایی که دارای مطالب کپی بودند تماما از صفحات اول موتور‌های جست و جو دور شدند و جای خود را به سایت‌های دارای مطالب مفید و یکتا دادند. با آپدیت پنگوئن ، سایت‌هایی که لینک‌های خریداری شده و یا تبادل لینک  و . . داشتند ،  دچار مشکل شدند و پیغامی‌از طرف گوگل دریافت کردند . البته این پیغام‌ها حتی زمان پاندا نیز برای وبمستر‌ها ارسال میشد .

مطلب سئوموز فارسی را با موضوع پیج رنک گوگل:بررسی و نکات را برای آشنایی کامل با پیج رنک بخوانید.

بعد از بروزرسانی‌های الگوریتم‌های گوگل ، باز هم گوگل در حال بروزرسانی است و شاید همین الان آپدیت دیگری را منتشر کرد !

پیج رنک هم نشان نحوه فعالیت یک سایت در زمینه‌های لینک بیلدینگ است ، اما باید در نظر گرفت که گوگل هر از چند گاهی پیج رنک را بروز میکند و این کار دارای یک زمان خاص و مشخص نیست . شاید از این نظر ، الکسا بیشتر قابل اعتماد باشد ! چون الکسا هر روز رتبه‌ها را بروز میکند. در سال ۲۰۱۰ گوگل به مدت ۹ ماه پیج رنک‌ها را بروز نکرد . ولی در سال ۲۰۱۱ در یک دوره زمانی کوتاه ، چندین بار پیج رنک‌ها را بروز کرد . پیج رنک بر روی رتبه کلمات بر خلاف چیزی که فکر میکنید تاثیری ندارد . مثال میزنم ، یک ادمین با کلمه سئو در صفحه اول است و دارای پیج رنک ۳ میباشد . یکی از سایت‌های رقیب دارای پیج رنک ۴ میباشد و در صفحه ۲ قرار دارد . اگر پیج رنک بر روی کلمات مستقیم تاثیر داشت ، پس باید سایت این همکار عزیز در صفحه اول و بالاتر از یک ادمین قرار میگرفت .

بهتر است به جای نگاه کردن به ارقام و رتبه‌ها ، ببینیم که آیا واقعا این سایت با کلمه کلیدیش صفحه اول جای دارد یا نه ؟ مثلا به سایت fxmarketcenter بروید ، این سایت دارای پیج رنک پایینی است . اما با کلمه کلیدی خود ، ” فارکس ” در صفحه اول گوگل جای دارد . در حالی که سایت‌های رقیب ، دارای پیج رنک‌های ۳ و ۴ میباشند اما در صفحه اول جای ندارند.

انتخاب با خودتان است ! ، توجه به آمار و ارقام و یا میزان موفقیت در موضوع کاری خود.

خوشحال میشوم نظرات شما را در رابطه با این موضوع را نیز بدانم.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

آیا در سایت خود از Meta Keywords استفاده کنیم؟

Meta Keywords که اول بوجود آمد ،کار را برای موتورهای جستجو راحت کرد و مورد استقبال بسیاری از وبمسترها قرار گرفت، اما پس از چندی اوضاع به این صورت پیش نرفت و عده ای با گذاشتن کیورد‌های نامربوط و زیاد توانستند تا بازدید زیادی از سوی موتورهای جستجو دریافت کنند!

بله ! این وضع تا سال ۲۰۰۹ جریان داشت تا اینکه موتورهای جستجو مثل گوگل تغییراتی در سیستم خود جهت افزایش کیفیت جستجو بوجود آوردند. گوگل به صورت علنی در وبلاگ خود اعلام داشت که برای رتبه بندی از Meta Keywords استفاده نخواهد کرد.

حال احتمالا سوالات زیادی در ذهنتان به وجود آمده که بعضی از آنها را پیش بینی کردم و به آن‌ها پاسخ میدهم :

سوال : چرا گوگل از Meta Keywords در رتبه بندی سایت‌ها استفاده نمیکند؟

پاسخ : در پاسخ کوتاه میتوان گفت که چون برخی از وبمستران با وارد کردن متا کیورد‌های نامربوط و انبوه باعث آزار و اذیت جستجوکننده‌ها شدند، گوگل به این فکر افتاد  که دیگر از متا کیورد در رتبه بندی سایت‌های استفاده نکند.

سوال : آیا گوگل تمامی‌متا تگ‌ها را مسدود کرده یا تا تنها متا کیورد را ؟

پاسخ : خیر . گوگل تنها Meta Keywords را مسدود کرده و باقی متا تگ‌ها در گوگل مانند Meta Description هنوز قابل اجراست.

سوال : آیا گوگل برای همیشه Meta Keywords را مسدود خواهد کرد؟

پاسخ : بله ! گوگل سعی دارد رضایت کاربران را جلب کند و تا زمانی که این مشکل وجود داشته باشد گوگل از متا کیورد در رتبه بندی استفاده نمیشود.

سوال : آیا تنها گوگل از Meta Keywords استفاده نمیکند ؟

پاسخ : در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از متا کیورد در رتبه بندی استفاده نمیشود ،  ولی در موتور‌های جستجوی یاهو و Ask استفاده میشود.

سوال : ۲ موتور جستجو از  Meta Keywords در رتبه بندی استفاده میکند و دو موتور دیگر استفاده نمیکند ! حال در سایت خود از Meta Keywords استفاده کنیم؟

پاسخ : آن دو موتور جستجو که از متا کیورد در رتبه بندی استفاده نمیکنند از مهم ترین موتورجستجو‌ها هستتند که میتوانند به شما بازدید زیادی بفرستند ولی Yahoo و Ask هم زیاد مهم نبوده و از طرف دیگر بازدید زیادی به سایت شما ( حد اقل سایتهای فارسی ) نمیفرستد. در صورت استفاده بیش از حد و غیر طبیعی باعث ناراحتی آن دو موتورجستجو اول میشوید و درحدود ۹۰% بازدید سایت خود را از موتور جستجو از دست میدهید.

در صورتی که باز هم راضی نیستید با Meta Keywords خداحافظی کنید و دوست ندارید بازدید‌های ارجاع شده محدود سایت خود را از موتورهای جستجوی Yahoo و Ask از دست بدهید، حداقل از متا کیورد‌ها در صفحات وب خود کم استفاده کنید! و حداکثر استفاده متا کیورد را در سایت خود ۵ قرار دهید. تا از طرفی باعث ناراحتی گوگل و بینگ نشوید و از طرفی ، yahoo و ask را از دست ندهید.

به صورت کلی اگر خودتان به سایتهای بزرگ جهانی، وبلاگهای سئوکاران بزرگ و .. نگاهی بیاندازید خبری از متا کیورد نیست !

همچنان joost de valk که یکی از سئوکارهای بزرگ وب هست هم در وبلاگ خود از متا کیورد استفاده نکرده و هم در افزونه WordPress SEO پیشنهاد کرده که از این متا استفاده نکنید!

و هم میتونید خودتان دست بکار شوید ! و این تجربه را انجام دهید ! سایتی را باز کنید که از متا کیورد استفاده کرده باشد، متا کیوردی را که وارد کرده است در گوگل جستجو کنید، آیا سایتش را مشاهده میکنید؟!

به احتمال ۹۷% پاسخ خیر است و آن ۳% باقی مانده احتمال دارد که سایت بخاطر anchor text در جستجو دیده شود.

حال موضوع که روشن شد ! میتوانید خودتان تصمیم بگیرید !

این مطلب توسط P30AF برای یک ادمین ارسال شده است .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 22 مهر 1391 :: نویسنده : پرهام احمدزاده       

سال ۲۰۱۲ ، سالی با تغییرات فراوان و ملموس برای سئو و مدیران سایت‌ها بود . گوگل الگوریتم‌های جدید خود را در جست و جو به کار برد و خیلی از سایت‌ها دچار مشکلات فراوانی در بهینه سازی و رتبه خود در موتور‌های جست و جو شدند . اکثر سئوکار‌های با تجربه ، سال ۲۰۱۲ را سال سختی دانستند.

قبلا در مورد بهینه سازی on-site نوشته ام ، اما بد نیست دوباره به آن بپردازم . on-site seo ؛ به فاکتور‌های منتهی میشود که بر روی سایت شما تاثیر دارند و از محدوده سایت شما خارج نمیشوند. حال ، امروز میخواهم در مورد این بحث در بهینه سازی سایت‌ها بیشتر بنویسم و فاکتور‌های on site را کاملا توضیح بدهم.

 

8 نکته برای بهینه سازی محتوای سایت

1- ساختار آدرس :

آدرس مطالب ، یکی از فاکتور‌های مهم در بحث بهینه سازی هستند . آن‌ها را جدی بگیرید و حتما آن‌ها را باز نویسی کنید . سیستم‌های مدیریت محتوا ، به صورت خودکار این آدرس را برای شما مینویسند ، اما بهتر است که کلمات کلیدی را در آن‌ها به کار برید و از نوشتن آدرس‌های طولانی خودداری نمایید .

۲- تگ‌های Heading

چندین سال است که تگ‌های H ، یا سربرگ از اهمییت بالایی در بحث بهینه سازی سایت‌ها برخوردارند . با این تگ‌ها، میتوانید به موتورهای جست و جو بفهمانید که این جمله ، از اهمییت بالایی از نظر شما برخوردار است . توضیحات کاملتری را در زمینه تگ‌های H  و نحوه استفاده از آنها را در صفحه چگونه از تگ‌های h1 , h2 و . . استفاده کنیم ؟ بخوانید.

۳ -کلمات مترادف و مرتبط :

سعی کنید کلماتی را درون متن خود به کار ببرید که میدانید نه کاربر را آزار میدهد و نه به ورودی شما از موتور‌های جست و جو آسیب میرساند . از مترادف‌ها درون متن خود استفاده کنید تا متن خوبتان به دست تمامی‌جست و جو کنندگان برسد .

۴- تصاویر :

بله ، تصاویر یکی از فاکتور‌های مهم در on page هستند . از تصاویر استفاده کنید و برای آن‌ها alt و title تعریف کنید تا موتور‌های جست و جو بفهمند که این تصویر در رابطه با چه چیزی است . از کلمات کلیدی در alt تصاویر استفاده کنید و آنها را به صفحه مادر لینک کنید . در استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات تصاویر زیاده روی نکنید و فقط مرتبط ترین آنها را به کار ببرید.

۵ – استراتژی‌های کلمات کلیدی قدیمی‌را دور بریزید :

اگر بخواهیم به صورت ریاضی هم حساب کنیم ، سال ۲۰۱۱ با سال ۲۰۱۲ ، ۱۱ سال فرق میکند . نیازی نیست که حتما چندین بار کلمات کلیدی را به کار ببرید ، حتما از ۶% چگالی کلمات کلیدی پیروی کنید . محتوا را با ذهنیت این که دارید برای کاربر مینویسید ، بنویسید نه صرفا برای موتو‌های جست و جو . موتور‌های جست و جو بیشتر به کاربر اهمییت میدهند و دوست دارند تا کاربر به نتیجه مورد نظر و دلخواهش برسد . به کار بردن کلمات کلیدی داخل پست را فراموش نکنید ، اما با کلمات کلیدی هم ، مقاله خود را به اسپم شبیه نکنید . در مورد متا کیورد‌ها نیز ، در صفحه آیا در سایت خود از Meta Keywords استفاده کنیم؟ بخوانید .

۶- کاربرانتان چه کسانی هستند ؟

مطمئن شوید که میدانید کاربرانتان دقیقا چه کسانی هستند و به چه چیز‌هایی نیاز دارند . بعضی از سایت‌ها برای یک عده خاص مینویسند . پس شما هم همین کار را بکنید ! ، باید بدانید که خواننده‌های سایتتان مثلا سطح علمی‌بالایی دارند یا پایینی که سطح مقاله خودتان را با سطح علمی‌آنها هماهنگ کنید . گوگل شرکت بزرگی است و مسلما میداند که مثلا این محتوا به درد کاربر خورده است یا خیر (بر طبق فرضیات ) پس کاربران را با هم ترکیب نکنید و قشر خاصی را انتخاب کنید

۷- ویدئو :

ویدئو‌ها ، یکی از پرمخاطب ترین بخش‌های سایت‌ها هستند . به این فکر نکنید که سرعت اینترنت در کشور ما پایین است . . . ، کاربران ویدئو‌ها را بر متن ترجیح میدهند . سعی کنید هر از چند مدت ، یک ویدئو در موضوع کاری خودتان در سایتتان منتشر کنید . ویدئو‌هایتان را در اپارات و یوتیوب منتشر کنید ، اما در سایت خودتان حتما لینک دانلودش را قرار دهید . کاربران ویدئو‌ها را نزد خود نگه میدارند و میتواند این بحث ، کاربران را دوباره به سایت شما بکشاند !

۸- راه را دور نکنید !

موتورهای جست و جو باید نتایج مرتبط و به درد بخور را به کاربرانشان به نتایج درآورند .در غیر این صورت آنها را از دست میدهند . پس وبسایت خود را پیش موتور‌های جست و جو معتبر کنید و هرگز نگذارید که با شما مثل یک اسپم برخورد کنند . اگر محتوای مورد نظر کاربر را دارید ، پس بگذارید او به راحتی به هرچه میخواهد دست بیابد ، نه این که لقمه را دور دهانشان بچرخانید

سعی کنید که باز هم این توصیه را جدی بگیرید و کاربران را در اولویت قرار بدهید نه موتورهای جست و جو را . شاید موتور‌های جست و جو ، الگوریتم‌هایی دارند که میفهمند شما برای کاربران کار میکنید یا موتور‌های جست و جو !





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
درباره وبلاگ
حسن نوری زاد


مدیر وبلاگ : پرهام احمدزاده
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :